Pákistán- expedice do vysokých hor V.- Base Camp

Sobota 17. 6. 23

Vstáváme o půl šesté ráno a po rychlé snídani vyrážíme na poslední úsek treku. Čeká nás 11 km po ledovci a závěrečný výšvih do BC. Oslíci s námi dále nepokračují. Nosiči oblékají ponožky a slušivé plastové polobotky. Když se dostaneme přes úvodní rozbitý kamenitý úsek začne jít cesta po sněhu a ledu překvapivě hladce.

Za 3 hodiny dorazíme pod prudký sráz nad kterým je base camp. Zprvu se nám nechce věřit že tudy se dá projít nahoru, ale za chvili už stoupáme po místy zasněžené cestičce. BC je perfektní místo na hrebinku s výhledem na vsechny strany. Kamenné plošiny jsou ještě místy zasněžené. Vybíráme ty nejlepší, kde bude další dny náš domov.

Nosiči nás opouští a za chvíli už vidíme, jak se po ledovci pod námi vrací zpět domů. Zůstává nás 7, Essan a dva pomocníci v kuchyni.

Chvíli se bavíme úpravou našich obydlí pro další dny. Materiálu je kolem spousta, tak kdo si rád staví z kamení si zde přijde na své.

Večer ještě dojdeme pod skály donést trochu vybavení a lyže, abychom byli na další den připraveni vyrazit.

Večeře a jdeme spát do našeho nového domečku. Vzdálené hučení lavin se snažím nevnímat. Přece jen se ve stanu necítím dvakrát dobře chráněná…